Aktualności
Mija właśnie 40 lat odkąd IVECO Daily przesuwa granice innowacyjności, wszechstronności i wydajności w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. Od rynkowej premiery w 1978 roku w samochodzie wprowadzano przełomowe, rewolucyjne rozwiązania: od konstrukcji opartej na podwoziu samochodu ciężarowego z tylnym napędem i niezależnym przednim zawieszeniem do pionierskiej w skali światowej technologii common rail w 1999 roku czy elektronicznego programu stabilizacji (ESP) poprawiającego właściwości jezdne na zakrętach i w czasie hamowania.
Przez lata, które minęły od rynkowego debiutu, Daily nieustannie ewoluowało, aby spełniać zmieniające się wymagania klientów, pozostając jednocześnie wiernym swojemu rodowodowi. Stosowane w nim wydajne i przyjazne dla środowiska technologie wyznaczają kierunek rozwoju segmentu, w miarę jak oczekiwania branży transportowej w tych aspektach wzrastają. Dziś model ten znajduje się w czołówce pod względem zgodności z zasadami zrównoważonego rozwoju dzięki koncepcji Daily Blue Power. Jest to rodzina pojazdów, która uwalnia firmy transportowe od ograniczeń wynikających z rygorystycznych przepisów o ochronie środowiska, a należące do niej modele zostały wyróżnione tytułem „Międzynarodowego Furgonu Roku 2018”.
Ponad 3 miliony pojazdów Daily wyprodukowane na trzech kontynentach i jeżdżące po drogach w 110 krajach są dowodem popularności modeli z tej rodziny oraz ich niezwykłej zdolności adaptacji do specyficznych potrzeb klientów na całym świecie.
Pierre Lahutte, prezes marki IVECO, powiedział: „W tym roku osiągnęliśmy ważny kamień milowy w historii rodziny modeli Daily, które od samego początku, czyli od 40 lat, są liderami w branży, a obecnie – prekursorami jej transformacji w myśl zasad zrównoważonego rozwoju. Przez cały ten czas Daily cieszył się niezwykłym uznaniem zarówno wśród firm transportowych, jak i wśród branżowych ekspertów, o czym świadczą liczne nagrody przyznawane na całym świecie. To rodzina pojazdów, które zawsze projektowano z myślą o przyszłości i które wyprzedzały potrzeby klienta, zachowując jednocześnie tradycyjne zalety, takie jak wszechstronność, niezawodność i wydajność — to doskonali partnerzy naszych klientów zarówno w działaniach biznesowych, jak i w dbałości o środowisko”.
Dziś Daily jest prekursorem w branży, zaś jego sukces opiera się na historycznych atutach zapisanych w DNA modelu — począwszy od unikatowej ramowej konstrukcji podwozia, zapewniającej solidność i wszechstronność, z których słyną te samochody. Konstrukcja nośna ze specjalnymi stalowymi poprzecznymi wzmocnieniami o przekroju litery C to najlepsza platforma dla firm montujących zabudowy pojazdów na potrzeby różnych zadań transportowych. Daily może być między innymi samochodem kempingowym, furgonem kurierskim, śmieciarką, wywrotką, dźwigiem samojezdnym, pojazdem służb komunalnych, pomocą drogową czy ambulansem. Model cieszy się uznaniem ze względu na wyjątkowe cechy, takie jak napęd na tylne koła lub 4×4.
Samochód jest też dostępny w najszerszej w branży gamie wersji o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 do 7,2 tony oraz kubaturze przestrzeni ładunkowej od 7,3 do 19,6 m3. Zaawansowane rozwiązania techniczne wyznaczają nowe granice osiągów, podnoszą poziom komfortu, pozwalają zaoferować funkcje łączności i obniżają całkowity koszt posiadania. Cechy te składają się na „biznesowy instynkt” modelu i czynią z niego idealnego partnera dla przedsiębiorcy.
Rodzina Blue Power wyznacza kierunki zrównoważonego rozwoju, a wersje wyposażone w zaawansowane silniki wysokoprężne i alternatywne technologie napędu już teraz są gotowe do spełnienia przyszłych wymagań: Daily Euro 6 RDE 2020 Ready — pierwszy lekki samochód użytkowy spełniający wymagania normy emisji mierzonej w rzeczywistych warunkach drogowych, które zaczną obowiązywać w 2020 roku; Daily Hi-Matic Natural Power — pierwszy lekki samochód użytkowy napędzany CNG, wyposażony w 8-biegową przekładnię automatyczną; Daily Electric — bezemisyjna wersja modelu Daily. Samochody z rodziny Daily stanowią doskonałe rozwiązanie dla użytkowników realizujących dostawy w obszarach miejskich i podmiejskich, gdyż bez ograniczeń i przez całą dobę mogą poruszać się po ścisłym centrum, także w strefach, w których obowiązują najbardziej rygorystyczne normy emisji hałasu i zanieczyszczeń.