Wizytacja w ANKAI i Yinlong w Chinach!

W dniach od 28.07 – 04.08 w odpowiedzi na zaproszenie firmy ANKAI oraz Yinlong, zdecydowaliśmy się uczestniczyć w zorganizowanym wyjeździe do Chin w celu zwiedzenia fabryk nowoczesnych autobusów. Naprawdę, było warto. Przeczytajcie i zobaczcie sami…

ANKAI – Anhui Ankai Automobile Co., Ltd. to chińska firma z branży motoryzacyjnej z siedzibą w Hefei , Anhui, która specjalizuje się w produkcji autobusów i autokarów. Produkty Ankai obejmują miejskie autobusy, autokary, wagony sypialniane, podwozia autobusów i autokarów oraz części samochodowe. Firma ma trzy główne filie i dystrybuuje swoje produkty na całym świecie.

W przeciągu całej wizytacji, zwiedziliśmy aż 5 fabryk, które wywarły na nas niesamowite wrażenie!

Możliwości produkcyjne każdej z marek, ich wydajność oraz wszechobecna nowoczesna technologia, były dla nas ogromnym zaskoczeniem. Rozmach produkcyjny z jakim mierzy się na codzień każda z nich w małym ułamku widać na zdjęciach. Poniżej jedna z kliku fabryk która zajmuje się produkcją autobusów od przysłowiowego „A” do „Z”. Począwszy o własnej produkcji akumulatorów, przez ramy, konstrukcję karoserii po wydanie gotowego pojazdu na plac.

Sprzedawane w naszym kraju produkty z Chin są zazwyczaj najtańsze, ponieważ ich jakość też do najlepszej nie należy. Jest to niestety podyktowane mentalnością narodu – ma być tanio nie koniecznie trwale, dlatego mamy przed oczyma obraz kiepskiego, mało trwałego produktu z Chin. Będąc na wizytacji, mogliśmy przekonać się, że jednak tak nie jest. Jeżeli ktoś chce coś nietrwałego, kupuje tanio. Jeżeli jednak zdecydujemy się na dobrą jakość to i cena będzie też odpowiednio wyższa. Produkty z Chin są tańsze i droższe. Wszystko ostatecznie zależy od nas, czego oczekujemy po produkcie – czy ma być dobrej, czy jednak gorszej jakości. Produkty oferowane przez Ankai i Yinlong są naprawdę produktami z wyższej półki.

Firma Yinlong produkująca wyłącznie elektryczne pojazdy od baterii do gotowych autobusów pokazała technologię XXI wieku. Wydajność fabryki to 15.000 (sł: piętnaście tysięcy) autobusów rocznie. Wszystkie są zasilane tylko i wyłącznie akumulatorami.

Pytanie: Ile taki akumulator jest w stanie wytrzymać w takim pojeździe, przecież nic więcej go nie wspomaga…?

Odpowiedź: Każdy pojazd, który opuszcza fabrykę, otrzymuje 10 lat gwarancji na każdy akumulator. Po 10 latach kiedy akumulator traci swoje parametry do zasilania pojazdu jakim jest autobus, zostaje wymieniony na nowy.

Pytanie: Co w takim razie dzieje się ze zużytymi akumulatorami?

Odpowiedź: Zużyte po 10 latach akumulatory dostają drugie życie! Ich parametry nie pozwalają na pracę w autobusach, ale idealnie nadają się do specjalnych magazynów/kontenerów, które mają za zadanie magazynować energię pochodzącą z odnawialnych źródeł energii, np. wiatraków. Taki akumulator przez kolejnych 20 lat może pracować gromadząc czystą energię a potem oddawać ją by zasilać np. oświetlenie miasta nocą.

Poniżej znajduje się makieta wykorzystania akumulatorów zużytych przez autobusy.